http://PRACE.NAZORY.CZ


PC Servis

samolepky

Katalog eShopů



PageRank ukazatel

  • Úvod
  • Software zdarma
  • Posílání SMS
  • Diskuzní fórum
  • eRmail - výplata
  • Emailing
  • VirtaPay měna
  • Jak na ruletu
  • Šťastných 10
  • Rozpisy 5 ze 40
  • Rozpisy Sportka
  • GOMEZ výdělek s PC
  • WazzUB - divné
  • Digital Generation
  • Bux.to - podvod
  • Zelená kniha práce
  • Ropné plošiny
  • Práce v Irsku
  • Výroba šperků
  • Kopírování reklamy
  • Výroba dinosaurů
  • Práce se dřevem
  • Práce se sádrou
  • Výroba svíček
  • Výroba křížků
  • Kuličková pera
  • Darování sémě
  • Vyšívání
  • Balíčky známek
  • Problém MLM?
  • Reporty (mlm)
  • WON (MLM)
  • DPNT (mlm)
  • Finanční solidarita
  • Vaše ikona zde

  • praca-brigady.info Linkovník Aktuální Inzerce praca Domácí práce.Výdělek na internetu Výdělek

    Zelená kniha domácí práce

    Tuto brožurku jsem koupil v tištěné podobě za 160 Kč ! Na PC tiskárně vyrobená dvaceti stránková boržurka, naplněná nápady a návrhy na domácí práce. Převedl jsem ji do digitální podoby a zde předkládám.



    ZELENÁ KNIHA

    Prodej doma vyrobených předmětů

    Téměř všichni výrobci kdysi začínali v malém. Mnoho podnikatelů začínalo ve sklepě nebo jednoduše v kuchyni vyrábět své produkty, které postupně ovládly dokonce i světové trhy. Proto nikdo nebude chtít věřit tomu, že ve výrobním sektoru můžou hrát roli jen ti "velcí!.

    Co ale potřebujete, abyste se jako malí výrobci uplatnili? V první řadě je to odvaha začít. Potom je třeba iniciativa rozjetou výrobu zodpovědně rozšířit.

    Přitom potřebujete myšlenky, nápady a opět nápady. Napodobovat již existující výrobky by bylo - nehledě na to, že to není dovoleno - příliš málo. “Velcí”, kteří jsou v tomto obchodě více let, to vědí nejlépe. Vy byste měli přijít na trh s něčím novým, s něčím, co je na trhu potřebné ve velkém množství a co má z tohoto důvodu dobré šance na prodej.

    V jednom podniku, který se zabýval polním hospodářstvím, přišel chytrý agronom na myšlenku využít odpad při porážení hovězího dobytka - rohy, jako zvláštní slánky a nádobky na koření. Rohy uvařil, vyčistil a vyhladil vnější plochy. Do vrcholů vyvrtal otvory, kterými se náplň sypala ven a pak uzavřel dno těchto nádob dřevěnou destičkou. V destičce byl otvor, který byl ještě uzavřen korkovou zátkou. Tímto otvorem se nádobka plnila. Tento moudrý hospodář už od té chvíle prodal mnoho těchto speciálních suvenýrů, opatřených nápisy "Sůl” a “Koření”.

    V každé domácnosti se občas naklepává kotleta nebo řízek, porcuje mražená slepice nebo zmrzlé ovoce. Nezřídka k tomu chybí vhodný dřevěný špalek ‚ protože kuchyňský stůl je nevhodný, stejně jako dřez nebo jako kuchyňská linka.

    To přivedlo jednoho kutila na myšlenku, aby trápícím se hospodyňkám vyrobil a dodával právě takovéto malé dřevěné špalky. Výhodně koupil kmeny, ty nejprve rozřezal na velikost špalků. Po vyhlazení a dobrém vysušení je natřel základovou barvou a nakonec je pomaloval veselými kuchyňskými motivy. Dřevěné špalky se nejlépe prodávaly prostřednictvím obchodu s domácími potřebami. Kmen stromu se sotva nechá prodat efektivněji.

    Tento nápad můžete prakticky uskutečnit všude tam, kde ještě existuje nezpracované dřevo. Kdo nemá les nebo si nechce od lesního závodu vhodné dřevo nechat dovézt, může si promluvit s majitelem některé pily, ten mu zajisté pomůže. Někdy se na uvedený účel nechá použít i dřevo vyřazené.

    Kmeny nebo kulatina nesmí být silnější než 15 až 20 cm. Hotový špalek, jednou natřený základní barvou a nakonec pomalovaný podle dopředu zhotovené šablony, lze prodat za 200 až 300 Kč. Pokud tedy z jednoho kmenu, dlouhého cca 5 metrů zhotovíme 10 špalků s délkou po 50 cm, získá se z tohoto kmenu 2.000 až 3.000 Kč. Při 10 zpracovaných kmenech tedy získáte obrat 30.000 Kč.

    Ještě jednodušeji vydělal své peníze jiný “červotoč" tím, že prodával dřevěná prkénka. Cca 15 x 25 cm velké desky se ve větším množství vyřezaly do správné podoby, hrany se zabrousili a do rohů pak domácí výrobce vyvrtal díry, kterými provlékl lanko na zavěšení. Po jeho nabídce výrobku do obchodů, se o jeho cenově zajímavé zboží zajímal zástupce sítě obchodních domů a najednou objednal 10.000 kusů. Tím měl najednou výrobce tolik objednávek, že musel zaměstnat pomocníky a dál nic jiného nevyráběl, než prkénka.

    Jen se zeptejte jak lacino, resp.draze, můžete podobné zboží vyrobit, zboží, které se vyrábí nejprve v garáži nebo ve sklepě.

    Možná, že se nadchnete pro následující nápad jednoho mladíka, který využil svůj jednopokojový byt efektivněji tím, že z něj udělal sklad pro stolky ke křeslům. V podstatě se jednalo o vyleštěné a vhodně vytvarované desky, které byly polepené dekorační tapetou a přišroubované ke stěně tak, aby deska vytvářela rezervní stolek.

    Dotyčný si zhotovil stolek, uchycený na stěnu prostřednictvím pantů, aby se v případě potřeby mohl sklopit dolů. Dvě sklopné nohy poskytovaly tomuto šikovnému kusu nábytku společně s panty potřebnou stabilitu. Po použití se stolek zmeni na dekorativní předmět, který je přiklopený ke stěně - na spodní straně je opatřený obrazovou tapetou. Jako suroviny poslouží tyto materiály: dřevo, lepidlo, několik pantů a srouby. Pokud chce někdo udělat dokonalejší provedení, může na stěnu přimontovat kovové vodicí lišty, stolek se pak může nastavit na různé výšky.

    Tento stolek se dá vyrábět ve velkém, přičemž se jednotlivé díly balí nesmontované, tím se vytvoří souprava, kterou zákazník doma smontuje sám. Proto je možnost prodeje i v zásilkovém obchodu.

    Slušné obraty dosáhl jeden výrobce prostřednictvím pestře pomalovaných vyzouváků. V minulosti se tento druh výrobku často používal, dnes však upadl v zapomněni. Pokud chcete využít vlnu nostalgie, můžete pomocí jednoduchého výrobku udělat dobrý obchod. K výrobě vyzouváku je třeba uříznout prkénko silné cca 2 cm v rozměrech 10 x 30 cm. Na jedné straně se zhotoví výřez, a to takový, aby se v nem mohl zachytit podpatek boty. Pak se na šířku prkénka podlepí cca 3 až 5 cm silná destička tak, aby jedna noha stála podpatkem, zachyceným ve výřezu vyzouváku a druhá stála na této destičce. Destičky je nevhodnější řezat ve větším množství pásovou pilou, případně i vhodnou motorovou pilou. Laciné dřevo získáte např. na pile, u stavebních firem, které někdy nepotřebné dřevo výhodně prodávají.

    Hotové vyzouváky můžete namořit nebo nalakovat, ale lépe působí jednoduché ale dekorativní pomalováni, čímž vznikne výrobek s nádechem nostalgie, umístěný jako dekorativní výrobek do kuchyně nebo koupelny. Cena se pohybuje od 50 do 150 Kč podle druhu a provedení. Nebojte se vyrobit lacině větší množství, pak se můžete uplatnit dokonce v obchodních domech.

    Vlnu nostalgie můžete též využít při výrobě houpacích hraček pro děti. Tyto výrobky byly oblíbené u děti nejen v minulosti, ale oblíbené jsou i dnes. Jednotlivé díly hraček je možné vyrobit ze dřeva, zbytek úprav je pro každého kutila už jen rutina. Tyto hračky, pestře pomalované, příp. ozdobené veselými obrázky, vyzdobí každý dětský pokoj. Místo pomalování můžete použít též metodu vypalování. Potřebné pomůcky lze sehnat v každém obchodu pro kutily.

    Vypalováním lze zušlechtit dokonce i jednoduché věci v domácnosti, od prkénka a dřevěné lžíce až po obyčejný kolíček na prádlo. Pokud pracujete pečlivě a precizně, můžete si založit skutečnou továrnu na suvenýry, přičemž se vypalované výrobky můžou popsat běžnými křestními jmény pro zákazníky. Podle zkušenosti je vlastní jméno ještě stále tim nejoblíbenějším slovem. Velice zajímavý je nápad jednoho farmáře, který začal prodávat dřevěné kůly s tabulkami. Tyto kůly se umístily převážně v okolí pamětihodností a slouží na to, aby si na ně návštěvníci mohli vyrýt svá jména.

    Zařizovací agentura na všechno možné:

    Na trhu by měly být k dispozici firmy, které Vám na přání k narozeninám pro pobavení Vašich hostů obstarají opice, mluvícího papouška nebo zpívající filmovou hvězdu. Slovo "nemožné” pro tyto firmy neexistuje.

    Tak daleko samozřejmě nemusíte jít, pokud chcete vybudovat vlastni zařizovací servis. Nejlepší je začit v malém a věc krok za krokem pomalu rozšiřovat.

    V každé větší obci nebo městě je obecní, městská nebo univerzitní knihovna, což představuje celkem slušný objem poučných informací a vědomostí. Vyberte si zajímavá díla, o kterých se dá předpokládat, že se o ně bude zajímat mnoho lidí. Pak navštivte různé antikvariáty a pokuste se tyto tituly získat. Pokud se Vám to hned napoprvé nepodaří, začněte Sami S nákupem a prodejem knih a pokuste se tímto způsobem nejprve poznat lidi, kteří mají o určitý druh literatury zájem. I pro knihovnu rarit se může taková věc vyplatit.

    Kdo chce založit servis na shánění výrobků různých druhů, musí mít především dobré informační zdroje a stále poslouchat hlas zákazníků. Pokud stále další lidé, Vaši zákaznici, žádají určité výrobky, informaci nebo službu, pak musí zařizovací agentura hledanou věc najít. Příklad: nedávno se jedna firma ptala, zda bychom mohli sehnat adresu určitého výrobce z Taiwanu. Jako záchytný bod byl pouze kus obalu, na kterém bylo napsané čínské jméno. Byl zaslán obchodní dopis do obchodní komory v Taipehu a brzy poté byla k dispozici nejen adresa ale i vzorek požadovaného výrobku.

    V jiném případu sháněla jedna firma určitou adresu v Evropě, ale nevědělo se v které zemi hledat. Prostřednictvím rozsáhlého archívu a dobrých obchodních spojeni s dalšími informačními službami se v tomto případě dalo též pomoci. Z určitého hlediska se zařizovací agentura podobá detektivní kanceláři, která prakticky všechny možné a (též) nemožné objednávky přijímá a tím dosahuje svých příjmů. Jako prostředek slouží již zmíněné knihovny s rozsáhlým spektrem příruček a lexikonů, navíc i intelekt pracovníků kanceláře.

    V USA vydělává jeden samostatný podnikatel slušné peníze prostřednictvím vyhledávání ztracených domácích zvířat. V této agentuře se nechává přesný popis ztraceného zvířete (pokud možno i s fotografií) a uvedou se bližší okolnosti zmizení. Dál se uvede věk, jméno a zvláštní znaky zvířete. Dále se dohodne suma za nalezení, vše se písemně dohodne a zákazník dohodu podepíše. Informace se získávají od děti, z útulků pro psy a jiná zvířata a zohledňují se všechna důležitá fakta. V 70 % ze všech případů se zvířata opět najdou. Zákazníci jsou v prvé řadě majitelé zvířat, kteří nehledí na to, kolik peněz za nalezení zaplatí.

    Pokud budete zakládat takovýto druh zařizovacího servisu, měl by být začátek podnikání provázený inzerátem v místních novinách. Znění inzerátu např.:

    Nabízíme nový druh služeb:

    Nalezení ztracených domácích zvířat, obstarání informací a služeb,

    Vyhledání výrobků všech druhů. Odměna v případě úspěchu.

    Bližší informace na adrese

    Jakmile se zájemci přihlásí, vybírá se, co je možné realizovat a co ne. Činnost, která je nelegální nebo přísluší oprávněným institucím, by měla být zdvořile odmítnutá. Též se snažte vyhnout “získávání partnerů” (zprostředkováni svateb).

    Pokud na začátku byla řeč o knihách, pak proto, že v USA a v Anglii je již několik takovýchto zařizovacích služeb pro knihy. Zákazník si určí konkrétní titul, případně vydavatelství a autora. Takováto služba začíná svou činnost prohledáváním svého velkého seznamu. Někdy tyto hledané a nakonec nalezené knihy prodáte o 30 až 40 % dráže, než byla původní cena v běžném knihkupectví, ale do konečné ceny je samozřejmě nutné započíst i skutečné náklady na vyhledání. Mimo knih tato služba vyhledává např. staré noviny, časopisy, telefonní seznamy, adresáře a různé katalogy.

    Jeden podnikatel v této oblasti nabízí každému možnost získat noviny, které byly vytisknuté a vydané v den narození zákazníka. Většinou se jedná o dotisky, ale nápad s datem narození tomuto podnikateli vynesla již velké peníze. Trik v tomto oboru je i to, že se nakoupí každý den několik exemplářů nejrůznějších publikací a tak se shromažďuje velké množství informací. Stejně funguje tato věc s knihami. Přitom se nenakoupí hned vše, co soukromé osoby a antikvariáty nabízí, ale věc se sežene až na objednávku.

    Na začátku se musí na realizaci tohoto nápadu něco investovat, ale po čase přichází rutina a pak jde vše lépe, než to vypadalo na počátku.

    Mnoho firem, zabývajících se dovozem a nákupem zboží by velice dobře zaplatilo za nabídku katalogu s hodnotnými adresami výrobců z Hongkongu, Japonska, Taiwanu nebo jiných zajímavých zemí s nízkými dovozními cenami. Všechny firmy, které chtějí dobře prodávat, rády zaplatí za seznamy dodavatelů ze zajímavých zemí, resp. dodavatelů zajímavých výrobků (novinky, levný textil, produkty uměleckých řemesel atd.). Získejte nebo sestavte takovéto katalogy a prodejte je příslušným firmám.

    Co se dá ještě zkusit? Ve spolupráci se zahradnictvím můžete na slavnostní recepce, oslavy různých druhů opatřovat okrasné rostliny, palmy v květináčích, exotické rostliny, dokonce celé květinové stoly. Servis pro občerstvení dodá přímo do domu požadované nápoje a jídla, též je možné sehnat umělce pro zábavné programy (mnozí z nich čekají na šanci vydělat si mimo hlavní zaměstnáni), můžete půjčovat různá zvířata na dekoraci vstupních hal‘ obchodů, hotelových recepcí atd.. Ve spojení s uměleckou agenturou (kterou si můžete též pro začínající umělce založit) můžete sehnat na přání umělce na show, konferenciéry a kabaretní umělce.

    Bohatí lidé mají při narozeninách často zvláštní nápady. Někteří by chtěli svým zbožňovatelům nahrát CD, jiní si zase přejí k narozeninám pozlacené růže. Jednou požaduji ojetý vůz, podruhé zase kolekci nepravých šperků. Všechna tato speciální přání by mohla být lehce a korektně vybavená ve spolupráci s vhodnými členy rodiny. Nejvhodnější je začit s knižním servisem, poskytováním hlídání dětí nebo dekorační službou pro slavnostní příležitosti.

    Pro vykonávání všech činností používejte paušální smlouvu, ve které se na prvním místě uvede paušální vyúčtováni a dále jednotlivé výkony. Nechte si podepsat to, že Vaše činnost je ve výjimečných případech nezávazná a že nemůže být 100%-ni záruka v případech plněni zvláštních přáni. Při vypisování faktury budete muset započítat Vaše vlastni náklady a výdaje, strávený čas, najeté kilometry atd. Pak následuje vlastni výdělek. Tam, kde je to nutné, můžete požadovat příplatky za ohrožení zdraví, znečištěni nebo riziko.

    Prodej ručních prací:

    S trochou uvažování a šikovnosti je i dnes - v době průmyslové výroby - možnost dobrého výdělku pomocí ruční práce, obzvláště pro ženy a šikovné domácí kutily. Co myslíte, o kolik by se mohl zvýšit obrat v obchodech s textilem nebo v obchodních domech, kdyby se nabídlo lůžkové prádlo nebo běžný textil, ubrusy a ubrousky, s vyšitými iniciálami konkrétního zákazníka nebo náhodného návštěvníka?

    S takovým vyšíváním iniciálů může šikovná hospodyňka za několik let vydělat mnoho peněz. Dříve měla mladá děvčata celou svou výbavu s vyšitými iniciálami včetně kapesníků. Dnes si na tuto činnost sotva někdo najde čas, nehledě na to, že většina dam toto překrásné umění neovládá. Umíte plést, háčkovat nebo paličkovat? Pokud ano, pak byste měli zhotovit pár pěkných vzorů, zajít s nimi k majitelům obchodů s textilními výrobky a nabídnout je na prodej. Nabídněte obchodníkům možnost zhotovit na přání zákazníka jeho iniciály, vyšité na novém ložním prádle, ručnících nebo noční košili. Pokuste se napodobit různé druhy písma, které najdete ve starých knihách, biblích a dokumentech nebo napodobit v obchodech dostupné starodávné písmo.

    Pokud nemáte k dispozici vzorek motivů a chcete některé z nich ukázat, vyrobte si malou sérii fotografií z toho, co jste předtím vyrobili a co všechno můžete dodat.

    Předtím, než svoji práci nabídnete, musíte určit, jaká bude její cena. Určete pro každý výrobek cenu a s touto cenovou nabídkou se obraťte na obchodníky, kteří určují ceny opačně, tzn. jak získat Vaše výrobky co nejlevněji. Uvažujte o tom, že dnes je ruční práce opět velmi žádaná, a Vaše výšivky jsou mezi Vašimi známými upřednostňované před strojní výrobou. Totéž platí i pro ostatní předtím uvedené práce. Vzhledem k tornu by mohl být v obchodě i malý šicí stroj, určený na zakázky podle individuálních požadavků zákazníků, což můžete též nabídnout.

    Jakmile získáte pro svůj plán jednoho nebo vice majitelů obchodů a dohodnete se na ceně, pustíte se do práce a vyšijete Vaše nejlepší písmena a motivy na prádlo. Myslete i na to, že výšivkami se zdobí kromě normálního spotřebního prádla též šaty nevěsty, dětská výbavička, textil pro hosty, pro hotely a spolky. Při větších objednávkách můžete poskytnout větší rabaty nebo snížené ceny. V zásadě musí být každá cena spočítaná podle obtížnosti přípravných prací, podle materiálu a vynaloženého času. Kromě toho je třeba určit, zda monogramy musí být vyšité ručně, nebo zda je možné použít v daném případě šicí stroj.

    Jiným druhem je zhotovení nažehlovacích motivů na blůzách, košilích, ubrusech, tričkách atd. Právě tam, kde zaujala prostor technika nažehlovacích vzorů, se dají na přání ozdobit jednotlivé věci tím, že se určené motivy vyšijí a stanou se tímto hodnotnými. Tímto způsobem se můžete případně zabývat i s pravým vyšíváním obrazů, zde se motivy nažehlí a potom vyšijí. Hotová výšivka se umístí do napínacího rámu a v obchodě s ručními pracemi nebo v textilních obchodech, je uvedena jako umělecké dílo. Časem pak přejdete ze standartních motivů na motivy, které si vytvoříte sami, nebo podle představy zákazníka a podle různých obrazů, které překreslením přichytíte na textil jehlou a nití.

    Při dosaženi určitého objemu objednávek musíte práce rozdělit spolupracovnicím, pracujícím doma. Přitom musíte dbát na to, aby pracovnice byly seriózní a absolutně spolehlivé, protože na Vaší spolehlivosti stojí a padá celé Vaše podnikání.

    Kdysi jedna hospodyňka začala s tím, že z hadrů a zbytků šatů zhotovovala tzv. hadrové obrazy. Motivy kreslila na podklad, zvlášť těžké motivy se překreslovaly přes pauzovací papír. Pak se na podklad nalepovaly přesně vystřižené kousky textilu tak, aby podle předloženého motivy vznikl umělecký obraz.

    Naopak, často za vlasy přitažené “umělecká díla” mnohých novodobých pa-umělců, mají plné právo představit se širokému publiku. Výstavy ve výkladech obchodů budou prostředkem pro realizování velkých prodejních akcí.

    Mimochodem, najde se i mnoho dobrých návodů na výrobu takových hadrových obrazů, a to v městských nebo obecních knihovnách. Kdo chce plést nebo háčkovat, ten je připraven toto vykonávat. V případě větší zakázky se může hodit i pletací stroj. Za určitých předpokladů jsou tu dobré možnosti výdělku pro ženy i muže. Tak například jsou tu sportovní a fotbaloví fanoušci, kteří rádi nosí šály, pletené čepice a svetry v barvách domácího klubu. Tyto výrobky se můžou zhotovovat ve větších množstvích na objednávku a v některých případech i do zásoby, která se nabídne na prodej. Obzvláště v chladnějším ročním období se teplejší oblečení nabídne a prodá přímo před stadionem, nebo přes obchody v jeho blízkosti.

    Pletené věci mohou též sloužit jako reklamní výrobky. Při příležitosti jedné radiotelegrafické výstavy v Berlíně si dal jeden zkušený obchodník vyrobit několik tisíc vlněných čepic, na kterých byl znak výstavy. Polovina Berlína tehdy běhala s těmito čepicemi na hlavě a zmíněný podnikatel si z toho udělal zlatý důl. I když doma nemůžete vyrobit najednou tisíc čepic nebo rukavic, můžete najít mnoho možností výdělku. Stačí, když nejprve vyrobíte na zkoušku menšĺ množství věcí pro reklamu.

    Mnoho firem dává každoročně svým zákazníkům k Vánocům reklamní dárky a byl by to dobrý nápad, kdyby jim jednou darovali vlněný výrobek, který má navíc logo firmy. Oslovte s touto nabídkou manažery nebo propagační oddělení jednotlivých firem. V případě zájmu udělejte zákazníkovi rozumnou cenu a přijatelnou dodací lhůtu, která Vám zabezpečí zhotovení zkušební objednávky. Pokud Vaše práce vyvolá spokojenost, může se Vám stát, že dostanete objednávku na tisíc nebo dva tisíce takových pletených reklamních výrobků. Pak musíte zvážit, zda to zvládnete sami -případně s pomocí několika spolupracovnic., pracujících při zaměstnáni doma nebo zda si musíte opatřit pletací stroj. Musíte si vše správně spočítat.

    Velkou pozornost vzbudila jedna dáma, která pletla adventní věnečky, které nabídla k Vánocům váženějším občanům. Jako materiál použila slaměný věnec, zelenou vlnu a vánoční ozdoby.

    Slaměné jádro se opatřilo ponožkovitým zeleným potahem, na které se pak přilepily hvězdičky, srdíčka a čtyřlístky z látky. Tato adventní ozdoba se stala šlágrem na trhu. Zmíněná dáma šla však ještě o něco dále a sestavila soupravu pro výrobu věnečku doma. Tuto soupravu pak prodávala zájemcům. Tato souprava se skládá ze slaměného věnečku, přiměřeného množství vlny zelené barvy, vzorů, které sama vyzkoušela, stužek, ozdob, závěsných stužek a přesného návodu. Vše je pěkně zabalené v krabici, balík se nabízí pomocí zásilkového obchodu a zákaznice jej dychtivě kupují. Takovéto adventní věnce, pletené vánoční stromečky, veselé figurky, panenky atd. můžete vyrábět i Vy. Občas lze vidět takovéto věci v rekreačních střediscích jako suvenýry nebo dárkové zboží. Existuje vlněný pes - ohřívač na láhve s městským znakem, ponožka na spoření se všitým místem na vhazování peněz, malý pudlík z vlny, oblékací panenky, vtipné návleky na “placatice” s rumem a mnoho dalších nápadů, které byste uměli realizovat i Vy.

    Během dovolené lidé obdivuji velké množství výrobků od místních podnikatelů. Je to sortiment vlněných či textilních figurek, zvířat, zajímavé drobné předměty nebo spotřební zboží, které je vyrobeno nejjednoduššími způsoby z látky nebo vlny. Pletený pes-ohřívač kojenecké láhve, ponožka na peníze s dřevěným nebo lepenkovým víkem opatřeným otvorem na vhazování peněz, pletené, šitě a lepené přívěsky různého druhu se stále nabízí na prodej a turisti to jako šílení kupují.

    Nedávno byl v novinách uveřejněn následující inzerát:

    "Kdo uplete za odměnu mladé mamince dětské vlněné věci?” Tato paní obdržela mnoho nabídek. Musí však schopný člověk, zabývající se ručními pracemi čekat na takovýto inzerát?

    Kdo by chtěl pletením vydělávat, ten může jít opačnou cestou a podat si inzerát:

    "Zkušená pletařka Vám zhotoví pěkné dětské oblečení různých druhů za výhodné ceny”.

    Ve Vašem okolí je dost žen, které nemají ani páru o tom, co jsou to ruční práce a tyto ženy Vám dají šanci získat vedlejší příjem. Mnohé ženy vyrábí obaly na nádoby s kávou a potahy na šicí stroje ve formě panenek s pletenými širokými sukněmi. Jiné zhotovují obaly na kojenecké láhve a na lahve s alkoholem. Pěkné obaly z látky, kůže, umělé hmoty, zdobicí telefonní seznamy, jsou taktéž oblíbené jako pletené oblečení pro domácího psíka. Jak už bylo zmíněno, téměř v každé knihovně je množství knih o ručních pracích, které se dají zdarma prohlédnout a pročíst. Pouze na Vás záleží, zda toto bohatství informací využijete a zhodnotíte jako vedlejší nebo dokonce hlavní příjem.

    Opět po letech:

    Ano - opět po letech hledají školky, spolky, podniky i jednotlivé rodiny vhodné "Mikuláše”, kteří se svými "kolegy” obdarují děti. Vhodný kostým je možno vypůjčit v půjčovně nebo si jej můžete vyrobit sami. Honorář se dohodne osobně. Pokud byste nevěděli, kolik máte žádat, zajímejte se o tyto služby jako zákazník u konkurenčního Mikuláše a podle toho kalkulujte i Vy.

    Obchodní domy na Vánoce najímají lidi, kteří nic jiného nedělají, pouze v kabinách přebírají telefonáty Mikulášovi od děti, a odpovídají na ně. Hlavně tam, kde se najme pro tento účel několik zaměstnanců, je možné vyplnit mnoho mezer na trhu. Velice zajímavé je jedno zařízení v USA, které mělo velký ohlas - škola pro Mikuláše. Jako manažer je školený v managementu a v public relations, tak i zájemci jsou školení na Mikuláše. Na tuto funkci jsou potřebné i psychologické předpoklady, láska k dětem a nadání na představováni Mikuláše. Podle všeho v ČR ani SR takový druh školy ještě neexistuje. Příslušni pedagogové nebo literární autoři by si mohli odhadnout, jak velký potenciál činných Mikulášů z různých oblastí může být oslovený.

    Trh s doma vyrobenými produkty:

    Na jednom turistickém místě v Tyrolsku se občas pořádají výstavy s uměleckými a užitkovými předměty. Mimořádné na těchto akcích je to, že všechny z těchto překrásných výrobků vyrobili amatérští umělci, ženy v domácnosti a domácí kutilové. Za malý poplatek můžou vystavovatelé na sebe upozornit a získat zákazníky na různé domácí produkty.

    Kdo jednou viděl s láskou a zručností vytvořené malby, dřevořezby, textil, obrazy z textilu, malovaný porcelán atd., může jen obdivovat talent jejich tvůrců.

    Ale takové talentované lidi je možné najít všude na světě, nejen v Tyrolsku. Mnoho žen v domácnosti jedinečným způsobem vytváří pletené, háčkované, vyšívané věci, aby tak své nadáni jednoduše vyjádřily. Jedna stará babička z USA svými naivními obrázky nebudila žádný zájem do té doby, než se našel zákazník, který produkty jejich volných chvil uvedl a zhodnotil na veřejnosti. A nyní to nejdůležitější: většina amatérských umělců - bez ohledu na to, zda je to žena či muž - nemají žádnou lobby, nikoho, kdo by jejich práce na správném místě představil a nabídnul veřejnosti. V jednom městě za této situace vzniknul pěkný obchod, který byl samozřejmě přitažlivý. Majitel domu totiž nabídl ve svém domě místnost speciálně pro vytavováni a prodej domácích výrobků. Zakrátko poté, co v tisku tuto možnost nabídl, přišli první zájemci, kteří se ptali, zda své domácí práce, kutilské výtvory a umělecké předměty mohou vystavit. Dokud bylo místo, mohl vystavovat každý. Několik žen přineslo dokonce vlastnoručně uvařenou marmeládu, výrobky z marcipánu, nakládané okurky atd. Vystavení bylo bezplatné, obchodník požadoval pouze 10% z ceny prodaného zboží.

    Netrvalo dlouho a tuto myšlenku realizovali snaživí obchodníci a jednotlivci i V jiných městech. Je třeba připomenout, že produkty byly jednou až dvakrát týdně nabídnuty na prodej do speciálního obchodu. Ve všech obchodech fungoval iniciátor jako zprostředkovatel, dostával Od přímého prodejce svou odměnu a za to musel výrobky evidovat a vést pro finanční úřad přehlednou dokumentaci.

    Protože žijeme ve svobodné zemi, vzniká otázka - co nám brání v tom, abychom tento nápad s prodejnou výrobků typu “vyrob si sám” uskutečnili i u nás? Není k tomu třeba vice, než dostatečně velký výstavní prostor (pronajatý taneční sál, prázdná třída nebo garáž), různé stoly, které se pro začátek mohou zhotovit z desek, trocha reklamy (inzeráty v novinách, letáky) a povolení k živnosti. Každý vystavující, který chce výrobek prodat, musí sám určit požadovanou cenu a sám ručit za nabízenou věc. Vystavující platí organizátorovi část ze zisku nebo poplatek za pronajmutí místa. Poplatek za pronajmuti místa má nevýhodu, protože člověk vystavující bižuterii potřebuje jen půl metru čtverečního plochy, ale ten, kdo prodává vyřezávanou truhlu, by potřeboval plochu 2x2 m. Z toho je zřejmé, že lepším řešením je platba ze zisku.

    Pokud je k dispozici dostatečně velký prostor,může se do nabídky vzít i určité spotřební zboží, předpokladem je, aby dovoz a odvoz nabízeného zboží organizoval vystavující člověk. Nábytek nebo dokonce nákladní auta by se měla nabízet na jiných místech a ne v prodeji produktů typu "vyrob si sám”. Samozřejmě existuje možnost nabídnout takovéto spotřební zboží prostřednictvím speciální nabídkové tabule.

    Prostřednictvím prodeje výrobků typu "vyrob si sám” by se měla již při 20 prodejcích s celkem 50 výrobky realizovat denní provize 500 až 1.000 Kč. Pokud se věc domyslí, můžou se přitom uplatnit i zájemci, kteří zprostředkují kontakty.

    Další možnost, jak dát dohromady prodávajícího a zákazníka je nabídka poštou. Je tu sice nevýhoda v tom, že některé výrobky se buď vůbec neprodají, nebo se prodají jen ve velmi malém množství, ale zároveň je tu mnoho nových kontaktů. Prostřednictvím inzerátu, představujícího nový výrobek v celostátním periodiku je možné získat trh v celé republice - nejen v blízkém okolí. Navíc tu nedochází k osobnímu kontaktu prodejce a kupujícího, takže veškerou činnost je možné provádět pohodlně doma. Jako iniciátor takovéhoto zásilkového obchodu se nejprve distribuuje inzertní materiál, který odpovídá přáním a požadavkům inzerentů a zájemců. Přitom se musí ujasnit otázka, zda periodikum bude vydávané jednou měsíčně, každý druhý měsíc nebo dokonce dvakrát za měsíc. Tomu budou odpovídat i finanční výpočty. Jaký bude náklad?

    Jakým způsobem se má dostat k nabízejícímu a zájemcovi? Čím se má stát periodikum dlouhodobě atraktivní a hodnotné pro čtenáře? Tyto a mnoho dalších otázek je třeba před prvním vydáním podrobně promyslet a zohlednit. Pokud byste chtěli zjistit, jak to dělají ostatní, můžete si zakoupit inzertní noviny “ANNONCE” nebo “INZERTSPOJ”. Jsou určený pro široké spektrum čtenářů a přináší inzeráty zájemců o kontakty na soukromé úrovni. Tyto noviny seženete v každém novinovém stánku. Noviny se po přečteni nevyhazují do koše, neboť jsou díky uveřejněným příspěvkům, tipům a informacím dlouhodobě aktuální a tím se účinnost v nich obsažených inzerátů zvyšuje.

    Možná bude ještě zajímavější nápad jednoho amerického vydavatele. Tento manažer zásilkového prodeje zařadil do speciálního zásilkového katalogu, pokud to bylo možné i s fotografiemi, výrobky na prodej od kutilů a obchodníků s výrobky typu "vyrob si sám”. Katalog se vydává lx za půl roku a těší se stále větší oblibě - zprostředkuje dobré obchody. Nabídnuté výrobky se berou do komise a jakmile se zboží prodá a zaplatí, obchodník se vyrovná s dodavateli. Pokud jsou výrobky příliš velké, resp. cenné pro zásilkový prodej, pak se zákazníkům dává možnost obrátit se přímo na dodavatele. Po realizaci prodeje obdrží zprostředkovatel svou odměnu. Na první pohled se to zdá složité, ale jakmile se věc rozběhne, jde to velice lehko.

    A kde získáte své zákazníky? Domácí výrobci a kutilové čtou časopisy, které odpovídají jejich činnosti, též knihy takto zaměřené. Pokud budete v těchto časopisech inzerovat, určitě získáte ty správné zájemce.

    Výdělek prostřednictvím prodeje vzorů na pletení:

    V mnohých novinách a časopisech jsou inzeráty, kterými mladé maminky hledají zájemkyně, které jim, resp. jejich dětem zhotoví pěkné pletené věci. Dříve se děvčata učili plést od svých babiček, ale dnes ovládání tohoto umění není samozřejmostí. Pokud se podíváte na ceny v obchodu s pleteným zbožím, rychle zjistíte velký cenový rozdíl mezi výrobky sériově vyráběnými a výrobky ručně pletenými. Spousta žen si dokáže pletením svetrů a dětského oblečení vydělat na živobytí a přitom jim zbude ještě dost i na ostatní výdaje.

    Samozřejmě by si šikovné ženy, příp. i muži, měli najít své zvláštní způsoby výroby, aby se jejich výrobky na trhu co nejlépe prodávaly. Nejvhodnější jsou standardní modely, které je možné vyrobit s rutinou a pokud možno co nejrychleji. Zároveň je velkou výhodou pletací stroj, který si pro začátek můžete i půjčit, příp. jej zakoupit již použitý. Spojení s velkoobchody slouží k tomu, aby bylo možné získat vlnu za výhodnější ceny a tim vznikl již při nákupu malý výdělek. To platí i pro přízi a doplňky, které jsou k pletení zapotřebí.

    Předlohy na pletení se příp. můžou vyhledat v časopisech pro ruční práce nebo v knihovnách. Současně je velké množství knih, které se tímto tématem zabývají. Vždy přemýšlejte na to, že dobré věci leží většinou blízko a většina lidi je obyčejně pouze velice líná, aby tyto věci vyhledali.

    Mimo svetrů a dětských šatiček, dupaček nebo soupraviček, přicházejí opět do módy doma vyrobené šaty pro panenky. Jedná se speciálně o tzv. nostalgické panenky, které sbírají dámy v letech a panenky těchto žen je třeba čas od času převléci.

    Pokud někdo špičkové uměni pletení nebo háčkování neovládá, příp. neumí vůbec plést nebo háčkovat, má možnost ve většině měst zúčastnit se příslušného kurzu O osvojit si potřebnou zručnost.

    Jakmile tuto zručnost šikovný zájemce ovládá, zhotoví si několik pěkně provedených výrobků pro vlastni potřebu a pokud je to možné, postará se o to, aby je vidělo co nejvice lidí. Proto se věci vyfotografují a postupně se sestaví vzorová kolekce na ukázku. Pokud Vaše okolí na nabídku neodpovídá, najdete první zákazníky pomocí inzerátu v místním periodiku nebo inzertním časopise. Pomoci může následující nebo jemu podobný text:

    V ručně pleteném svetru bude působit Vaše postava mimořádně přitažlivě.

    Upletu pro Vás cokoliv podle Vašeho přání, rychle, levně a elegantně.

    Vaše adresa, telefon atd....

    Můžete přijmout i zakázku na výrobu pěkných dětských šatiček nebo prostřednictvím hračkářského obchodu nabídnout výrobu ručně pletených věcí pro panenky. Tato práce se dá celkem lehce zvládnout. Často stačí již malá vývěska v obchodě s ručními pracemi k tornu, aby se v budoucnu zabezpečil dostatek zákazníků. Také obchody s textilem dávají často dohromady výrobce pleteného zboží a jejich zákazníky. Jedna paní svoje pletené výrobky vystavila v obchodech s textilem a s ručními pracemi. Majitelé obchodů tím upoutali pozornost kolemjdoucích a z každého prodaného kusu získali od této paní 10 - 20% z prodejní ceny jako odměnu za zprostředkování. To platilo i pro zprostředkování zakázek na pletení.

    Zajímavý nápad měla jedna manželka obchodního cestujícího - tímto nápadem pak vydělalo i mnoho dalších žen pěkné peníze.

    Začalo to tím, že upletla svému muži speciální šálu, na které bylo místo běžného vzoru poznávací číslo manželova auta. Sice jí to chvíli trvalo, než se to naučila, ale pak mohla plést prakticky každé číslo a všechny písmena abecedy. Předlohy k tomu získala v obchodě s ručními pracemi.

    Tak začalo zajímavé podnikání. Najednou chtěli i další lidé takovou vlastní šálu se SPZ. Nejprve to byli kolegové z práce a sousedé, později se přidali zákazníci jejího manžela a též úplně cizí lidé, kteří si chtěli dát uplést speciální výrobek se SPZ vlastního auta. Tak se stala ze záliby výroba speciálních produktů z vlny. Paní si koupila pletací stroj a byla pracovně plně využitá. Dokonce ji oslovili i obchodníci, zda by mohla uplést šály a čepice s jejich firemním znakem. Některé z těchto zakázek bylo sice těžké vyřídit, protože každý vzor musel být samostatně vytvořen jako originál, ale obchod diky tomu fungoval výborně. Pokud by chtěla, mohla zaměstnat tato podnikatelka ještě 10 žen, které by při práci pomáhaly.

    Z toho lze vyvodit, že i v tomto případě, pokud se má nějaká činnost uskutečnit, musí přijít nejprve nápad. V ČR je několik tisíc řidičů, kteří v chladných dnech rádi nosí šálu. Speciální šály se SPZ též dobře působí i při zimní dovolené na lyžařském svahu a slouží jako symbol vlastníka motorového vozidla. Kdo není velkým přítelem pletení, může SPZ vyšít i na hotové pletené výrobky. Polštářky s číslem auta za zadním sklem vozidla jsou už dávno běžnou věcí. U šál nebo pletených čepic tu existuje ještě navíc i psychologický aspekt - hrdost z vlastnictví. Prostřednictvím šály se SPZ vlastník oznamuje, že je hrdým majitelem určitého vozidla. Pokud se uvede i hvězda Mercedesu nebo značka BMW, majitel je ještě víc pyšnější na své auto. Výrobky, které zvyšuji sebevědomí, jsou v prodeji vždy vítané. Stejně jako SPZ, je dobrý nápad uplést nebo vyšit datum narozeni nebo křestní jména majitelů na vzory pletených věcí.

    Prodejny knih a knihovny jsou plné dobré literatury, ve které lze najít spoustu vzorů a designů k realizaci. Tak jako v naší moderní době PC existují programy pro vzory a modely, může si šikovný člověk, který plete, uložit své uměni pletení SPZ ve formě programu a případnému zájemci tento program prodat.

    Můžete například zaznamenat půjčenou videokamerou celý postup pletení krok za krokem a tento postup práce pak prodávat jako videokazetu. Takové speciální školící postupy se uplatni nejen v obchodech s videokazetami, ale i v knihovnách, školách ručních prací a samozřejmě je budou kupovat i soukromí zájemci.

    Mimo řidičů je tu ještě nepřehledné množství fanoušků, kteří v létě i v zimě směřují na fotbalové stadiony, tenisové kurty a podobné nekryté plochy. Všichni tito, většinou mladí lidé, kteří nosí vlastni klubové barvy, jsou potenciální odběratelé pleteného zboží (šály, čepice, rukavice aj.). Oblíbené jsou též i znaky.

    Výroba ukázkových balíčků:

    Ukázkové balíčky se již desetiletí prodávají na výročních trzích, při lidových slavnostech, příležitostných rodinných událostech a dětských svátcích. Obsah se skládá převážně z několika drobných výrobků, což je v případě dětí několik poštovních známek nebo obrázků do sbírky, žvýkačky, hračky aj. Pro dospělé to mohou být speciální výrobky, většinou žertovného charakteru, pikantní akty nebo obrázky na připnutí, kartička s vtipem, volný lístek na cestu na Měsíc nebo podobné drobnosti.

    Tyto balíčky se můžou naplnit i seriózními předměty, ale právě nápadité a žertovné předměty, které přinášejí radost a dobrou náladu, podněcuji zákazníka ke koupi. Z toho důvodu musíte jako výrobce ukázkových balíčků zohledňovat to, jaký cíl se sortimentem v baličku sleduje. Děti dostanou jiný obsah balíčku než dospělí na jejich oslavě.

    Nejprve si sežeňte vhodné sáčky. Tyto Vám dodá každý běžný papírenský podnik. Sáčky by neměly být větši než je formát DIN A6 a měly by mít okraj na zalepeni. Vhodné jsou neprůhledné sáčky. Můžete na ně nechat vytisknout nápis: “ZÁZRAČNÝ SÁČEK”, “SÁČEK S PŘEKVAPENÍM” nebo “PÁRTY - PŘEKVAPENÍ”. Plněni sáčků můžete přenechat zájemcům, kteří hledají práci domů a kterým budete vyplácet za 100, resp. 1000 kusů zhotovených sáčků najednou.

    Je logické, že na prvním místě je nejdůležitější obsah sáčku. Pro děti se kromě obrázků do sbírky a poštovních známek můžou přibalit hlavolamy, které se dají případně rozebrat na části. Stejně tak se do těchto reklamních sáčků pro děti hodí i peníze na hraní, karty na hraní, obrázky z čokolády, kartičky s nalepenou “korunou pro štěstí”, nálepky pro hry, nažehlovací obrázky, zahraniční mince, bankovky, měnící se obrázky, “průkazy pro školáky”, jízdenky na hraní, volné vstupenky a podobné věci. Pro dospělé je zapotřebí jiný druh atrakce. Ukázkové sáčky se uplatní nejlépe při různých párty, podnikových oslavách a jiných mimořádných příležitostech. Sáčky mohou obsahovat mimo jiné např. “digitální testovací karty” na testování zdraví a potence, karty se značkami piva, karty s modelkami časopisu Playboy, napodobeniny dokladů různých druhů, ruční počítadlo (s 5-ti otvory na prsty), napodobeniny bankovek, pozvánky do čínské nebo japonské restaurace, nálepky, semínka květů z Orientu, šňupací tabák, nesmyslné výroky, vtipy s obrázkem nebo bez něho diáře s vtipnými motivy, malované obrázky, dárky pro tchyni (malý drak), kousek vlasů, kartička s pěnou na holeni, obal na šekovou knížku, pár bonbónů, poslední cigareta, obrázek se smějícími se tvářemi, průkaz do nebe, finanční rezervu (desetihaléř nalepený na kartičce) apod.

    Většinu tohoto artiklu můžete vyrobit sami nebo jej získat jako vedlejší produkt. Pokud umožníte nějaké firmě umístěni reklamy na Vašich balíčcích nebo sáčcích, ušetříte část svých nákladů. Podle toho, jak rozdělíte prostor, můžete získat dokonce i víc firem, které tento projekt budou financovat. V USA je reklamní manažer, který se plně specializoval na prodej reklamy na obalovém materiálu a ukázkových sáčcích. Protože Vaše sáčky jdou do prodeje po 1.000 kusech, rychle se najde firma, která s Vámi bude spolupracovat. Při sestavování sortimentu Vašich sáčků proto hledejte firmy, které mají zájem o levnou a efektní reklamu.

    Po potisku je samozřejmě užitečné sáčky vhodně naplnit. Je rozdíl, pokud musíte naplnit 100 nebo 1.000 sáčků různými výrobky. Pokud práci vhodně přidělíte, pak 5 pracovníků rozdělí do kolekcí 20 různých produktů. Přitom je třeba dbát na správné rozděleni výrobků - kolekce se nechávají před kontrolou otevřené.

    Potřebné obrázky a nápisy navrhne a vytiskne tiskárna. Některé výrobky, jako např. “pro-baby tabletky” se nejprve zabalí do plastových nebo celofánových sáčků, tyto se zalepí a teprve pak se vše zabalí do papírových sáčků. Velkoobchody v této oblasti najdete v telefonním seznamu “ZLATÉ STRÁNKY".

    Odběrateli kolekcí ukázkových sáčků jsou organizátoři párty - akcí, dětských oslav, školy, mateřské školy, centra mládeže, diskotéky a jiné zábavné podniky. O tento sortiment se zajímají i majitelé obchodů‘ nákupní střediska, podniky ve kterých se chystají oslavy atd. Mnozí zákazníci si rádi koupí speciálně sestavené sáčky s dobropisy, losy a mimořádnými překvapeními z oblasti obchodu apod. Jeden majitel restaurace dokonce prostřednictvím nabídky ukázkových balíčků zvýšil prodej piva ve svém podniku.

    Sportovní kluby můžou prodej nastartovat přiloženými vstupenkami a ZOO může nabídnout volné jízdy na ponících nebo oslících pro děti. Cena za 100 sáčků by měla být v rozmezí 200 až 300 Kč. Tomu odpovídá cena pro maloobchod 2 až 3 Kč za sáček. Od 1.000 kusů výše můžete dávat rabat 5-10%.

    Pokud vycházíte z toho, že zákazníci Vaše sáčky znovu prodají po 4 až 5 Kč nebo dokonce po 20 Kč za kus, je to přijatelná cena. Pokud jste sestavili velice žádaný obsah sáčku, musíte ceny zvýšit. V každém případě musí být po odečtení všech nákladů zřejmá výše zisku, tuto položku není možné vypočítat předem.

    Celý zisk zůstane pro Vás, pokud balíčky sami prodáte na pěších zónách, v hotelech a barech, u bazénů, v lázních apod. Na přepravu a prodej sáčků je možné použít krabici, upevněnou pásy okolo ramen a nosit ji při prodeji na břiše. Takové krabice můžete dát zhotovit i zájemcům o vedlejší výdělek, tímto poskytnete dalším zájemcům malý vedlejší výdělek.

    Ohlaste se organizátorům párty-akcí, kteří takové překvapení vždy uvítají a případně i zprostředkují. Správný obsah těchto ukázkových balíčků udělá z každé párty úspěšnou akci a pěkný zážitek - a to pro organizátora i pro Vás. Pokud chcete vědět, jak to dělají jiné firmy, můžete si nechat zaslat nejprve nabídky hotových sáčků od firem, které se tímto sortimentem zabývají.

    Zajímavé nápady kutilů:

    Dobrý výdělek získal jeden domácí kutil tím, že ze starých lahví od motorového oleje, které získal od majitele benzinové pumpy, vyrobil malé lampy. Lahve nebo plechovky otevřel, vyčistil a opatřil objímkou na žárovku. Tímto způsobem vyrobil za pár haléřů zajímavé lampy pro široké použití z odpadu, který by se jinak vyhodil a znečišťoval životní prostředí.

    Kromě toho použil tento kutil pro výrobu lamp i skleněné lahve, staré mlýnky na kávu a na objednávku prakticky jakýkoliv materiál podle přání zákazníka. S tímto sortimentem dosáhl velký obrat a díky své kvalitě jsou velice oblíbené.

    Jeden penzista nechtěl strávit podzim svého života nečinně a získal tak pěkný druhý příjem. Vyráběl z koženého odpadu, kousků a pásků pěkné obrázky, které vzbudily velký zájem. Sešíval jednotlivé kousky a vytvářel takto figury, tvary a motivy, které jej napadly. Obrázky se zažehlily a nakonec se nalepily na podložku. Několik výrobců a obchodníků z této oblasti považovalo tento druh využiti odpadu za mimořádně silné reklamní médium a již odkoupili množství jeho uměleckých děl. Každý z těchto kožených obrazů se prodal za víc jak 300 Kč, největší práce měli hodnotu až 1 .000 Kč a za tuto cenu se také prodaly. Protože všude na světě jsou obchody s koženou galanterií a obuví, je poptávka po takových obrázcích obrovská. Starý pán prodával svá umělecká díla samozřejmě i soukromým osobám a nakonec přišel na to, že sestavuje speciální soupravy na domácí výrobu těchto kožených předmětů i s pracovním postupem a tyto soupravy nabízí na prodej. Zkrátka: jinak na smetišti končící kožené zbytky se takto za pomoci dobrého nápadu staly nevyčerpatelným zdrojem přijmu.

    I u nás je možno získat od různých firem kožený odpad zadarmo, resp. za velmi nízkou cenu. Často se stává, že staré tašky, boty nebo kožené obložení doslouží a skonči v odpadu. Pro začátek se zhotoví několik cvičných nebo vzorových výrobků. Každý není umělcem, který hned vytvoří hodnotné umělecké dílo, ale s trpělivostí, vytrvalosti a nutným učením se dá zvládnout velice mnoho. Jakmile je technika výroby zvládnutá, může se vyrobit vzorová kolekce obrazů nebo koláží a představit výrobky okolí a současně různým obchodníkům. Přitom je na tvůrci, zda obrázky budou barevné nebo ne. Pozadí, na kterém je motiv, musí být v každém případě dobře vyrovnané, aby na něm nalepené postavy byly viditelné. K Vánocům se zhotovují obrazy s náboženskou tématikou, v létě se můžou prodávat krajinky, motivy s hrajícími si dětmi, zvířata nebo různé motivy vhodné jako suvenýr.

    Aby se dosáhlo rutiny, můžou se postavy nejprve nakreslit na papír a teprve pak přenést na kůži. Díly musí navzájem pasovat a současně je třeba dbát na to, aby řezy byly rovnoběžné, čímž se dosáhne spojitá plocha. Kromě toho je třeba dávat pozor na to, aby hladký povrch jednotlivých kousků kůže byl vždy na lícní straně obrazu.

    Jiný nápad na zhodnoceni kožených zbytků realizovala jedna žena v domácnosti, která vystřihováním a lepením sestavovala z kůže různě velké květy. Tyto květiny pak kolorovala barvou na textil a opatřila je očkem na zavěšení. Tyto dekorativní předměty měli odbyt při mnohých příležitostech a nejlépe při jednorázových obchodech.

    Kdo si pozorně přečte různé obchodní a inzertní časopisy či noviny, najde často se opakující nabídky textilních firem, které nabízí za výhodné ceny zbytky froté -materiálu. Pomocí těchto zbytků je možno získat celkem dobrý vedlejší výdělek. Ženy, které umí dobře šít, mohou z těchto kousků zhotovit župany pro dospělé i pro děti a tyto župany v pěkném obalu nabídnout koupalištím, resp. na koupalištích je nabídnout na prodej. Právě tam - na místě -je tento druh výrobku velice žádaný.

    Pokud tento materiál není na zhotovení županu vhodný, je též možné ušit ze zbytků froté rukavice na umývání nebo froté-hračky. S trochou šikovnosti a analýzy profesionálně vyrobených papuči je možné zhotovit a prodávat froté-papuče. Mnoho zbytků látky se hodí také k výrobě pěkných klobouků proti slunci, čepic a jiných věcí pro malé i velké.

    Výborný nápad jak využít odpad z látky, měla jedna maminka dvou děti, která využila své zkušenosti a sestavila soupravu zástěr - jednu pro matku, jednu pro dceru a jednu pro panenku. Tyto soupravy, opatřené pěkným návodem k používání se prodávají formou zásilkového obchodu po celé zemi a dělají radost všem ženám svým mimořádným designem. Jedna paní udělala ještě další krok, když zasílala soupravy ze zbytků látky, střihů a návodu na ušití, děvčatům, aby ušila svým panenkám šaty. I v tomto případě byl rozhodujícím faktorem nápad.

    Před lety začala jedna žena v domácnosti s tím, že vytvářela ze zbytků látek tzv. hadrové obrazy. Motivy se nejprve nakreslily na podklad (sololit, překližka apod.) a přesně vystřižené kousky látky se na podklad nalepily tak, aby vzniknul estetický předmět. Podobně jako obrázky z kůže, které vyráběl již zmíněný penzista, i tyto hadrové obrazy vzbudily velký zájem a dokonce se vystavovaly a prodávaly za dobré ceny.

    Zvlášť zajímavé jsou exempláře zástěr, které ušila jedna zkušená domácí švadlena. Zvláštní na těchto zástěrách bylo, že byly potištěny recepty na vaření, pečení a recepty pro děti. Již zmíněnou technikou vyrobený potisk byl umístěný tak, že při založené zástěře byl obrácený vzhůru nohama. Jednoduchým předklonem je takto možné přečíst bez problémů každý recept.

    Nákladné bylo pouze zhotovení tiskové matrice, která se vyrobila podle ručně psané předlohy. Touto matricí se potiskly všechny zástěry, takže jednotlivé kusy se již jen zabalily a šly do prodeje.

    Jeden výnosný vedlejší výdělek si vytvořil “dovolenkár, který si z každé cesty přivezl několik zvlášť pěkných a zvláštních kamenů. Tyto roztřídil, opatřil informací o původu, vyleštil a pečlivě zařadil do nabídky. Potom si tento muž podal v novinách pro sběratele inzerát a od toho okamžiku prodával množství svých kamínků z cest sběratelům minerálů a kamenů za velice pěkné ceny.

    Není těžké sestavit tzv. kamenně mužíky. K tomu potřebujete několik, pokud možno oválných a hladkých kamenů, např. od moře nebo z řeky, porcelánový tmel, speciální lepidlo, barvu + štětec a fantazii. V případě nerovnosti kamene můžete použít brusný kotouč ve vrtačce, kterým kámen vyhladíte. Jeden kámen bude na břicho, druhý na hlavu a čtyři menší na ruce a nohy. Šikovní domácí kutilové hotovou figurku pomaluji tak, aby vznikla pokud možno veselá postavička a nakonec ji nalakuji. Tyto doma vyrobené figurky se prodávají buď ve vlastni režii na pěších zónách ve městech, v prostorách nádraží, na slavnostech atd., nebo do obchodů se suvenýry. Dodatečně se figurky mohou opatřit místním názvem nebo vtipným pořekadlem.

    V USA tímto způsobem jeden pilný sběratel vydělal za rok přes 10.000 dolarů, což byl jeho vedlejší výdělek.

    Opravdu nezvyklým způsobem vydělává peníze mladá paní, která vystudovala designérství a přitom se specializovala na kovotepectví a šperky. Okouzlily ji však pestrobarevné plechovky Od Coca-Coly a piva a jejím prvním výrobkem byl plášť vyrobený z 200 plechovek. Její dílo vzbudilo nebývalý ohlas a proto se rozhodla věnovat se této tvorbě i nadále. Vyrábí z plechovek náhrdelníky, brože, kravaty a jejich cena se pohybuje od 6 liber do 2.000 liber za plášť.

    Agentura na distribuci reklamních materiálů:

    Určitě jste i Vy našli ve své poštovní schránce zásilky s reklamním materiálem, prospekty, inzertní periodika atd. a řekli jste si: “Takovou činnost bych uměl dělat i já”. Pokud byste k tomu měli vytrvalost, aktivitu a vlastní iniciativu, dělat byste to uměli.

    Nedá se však obejít investice několika stokorun jako startovní kapitál k tomuto podnikáni. K této podnikatelské aktivitě bezpodmínečně patří též spolehlivost. Firmy, které Vám své prospekty a reklamní materiál svěří pro distribuci, by nerady nalezly svoje draze vytištěné materiály na hromadách ve smetí nebo v nějakých tmavých koutech domů. Takže jsou hledaní skutečně seriózní distributoři.

    První zákazníky získáte tak, že si nejprve prohlédnete, kdo si dává prospekty distribuovat i do Vaši schránky. Schůzku si můžete zařídit telefonicky nebo je možné zakázku vyřídit osobně. Dříve, než budete slibovat "hory-doly”, byste měli požádat o zkušební zakázku, kterou realizujete buď zdarma nebo za poloviční cenu. Větší firmy, které zasílají reklamní materiály, si toho dobře všimnou a co nejdříve Vám dají šanci Vaší serióznost dokázat. Pokud osobní služby nepřinesou očekávaný úspěch, možná pomůže inzerát v novinách nebo v místním inzertním periodiku:

    SLUŽBA NA DISTRIBUCI PROSPEKTŮ A REKLAMNíCH MATERIÁLŮ!

    Doručíme i Vaši nabídku přímo k zákazníkovi - svědomitě,

    rychle a navíc levně. Vyzkoušejte nás!

    Distribuční služba “QUICK”. Adresa, telefon atd....

    Podporou startu může být reklamní leták, který se nechá zhotovit v tiskárně a jehož text by mohl být přibližně tenhle;

    S takovou jistotou, s jakou se tento leták dostal do Vaší schránky, se dostane i

    Váš reklamní materiál prostřednictvím naší distribuce k adresátovi. Rádi

    podpoříme Vaši firmu v konkurenčním boji tím‘ že Vaše nabídky doručíme do správných rukou. Naše osvědčená distribuční služba je šikovná, svědomitá, rychlá a myslíme si, že i cenově výhodná. Zkuste to a dejte nám šanci dokázat Vám, že se vyplatí s námi spolupracovat! Mohli bychom Vás v následujících

    dnech navštívit? Pokud byste měli nějaký konkrétní termín, stačí

    zatelefonovat.

    S přátelským pozdravem

    Vaše Služba pro distribuci prospektů a reklamních materiálů “QUICK”.

    Pokud byste chtěli pracovat na celostátní úrovni, pak samozřejmě odpadá osobní návštěva. Kromě toho text reklamního letáku a nabídka distribuce musí odpovídat zásilkové službě přes poštu.

    Abyste nenechali obchodníka - svého zákazníka - dlouho hádat, co kolik stojí, je třeba přiložit k Vašemu letáku ještě ceník paušálních sazeb, který může být vytištěný i na rubové straně reklamního letáku.

    Jak určíte správné ceny?

    Nejjednodušší by bylo dotázat se nezávazně telefonicky v distribuční službě ve Vašem okolí nebo ve Vašem městě, kolik by stála distribuce určitého množství prospektů, reklamních materiálů atd. Pokud by tato informace nebyla dostatečná, zajděte si do firmy osobně nebo si nechte zaslat ceník.

    Jako začátečník kalkulujte o trochu níže než zavedené firmy. Speciální distribuce vzorků výrobku se musí i tak dojednat individuálně. Informace od distribučních firem ukazuji, že v oblastech Praha, Plzeň, Ostrava, Brno stojí distribuce 1.000 ks prospektů 200 až 300 Kč. Přitom je samozřejmě rozdíl, zda se jedná o distribuci do schránek činžovních domů se 100 nájemními byty nebo o distribuci mezi rodinné domy, kde je zapotřebí jít od domu k domu a každý prospekt jednotlivě doručit.

    Pokud vycházíte z průměrné ceny 250 Kč za 1.000 prospektů, měli byste s dobrým spolupracovníkem, resp. s manželkou nebo dětmi denně doručit 3.000 až 5.000 ks reklamních materiálů a tím si vydělat 750 až 1.250 Kč. Pokud budete pracovat s vlastní skupinou 4 až 5 skutečně spolehlivých kolportérů, v pohodě měsíčně rozešlete 50.000 prospektů.

    Dříve, než se pustíte do práce, musíte si ještě promyslet, čím budete materiál rozvážet. V malých městech a středně velkých obcích je účelné mít malé nákladní auto, resp. dodávku s velkým úložným prostorem pro reklamní materiály. Vozidlo přijede do centra a tam se naplní závěsné tašky nebo vozíky distributorů. První testovací jízdy se musí přesně registrovat a navzájem porovnat, z čehož se zjistí nejvhodnější způsob distribuce. Kapacita kolportéra a tím i Váš výdělek se dá značně zvýšit, pokud by se Vám podařilo naráz roznést 2 nebo 3 reklamní materiály od různých objednavatelů najednou. Práce je stejná, možná budete mít s tříděním letáků vice práce, ale výdělek je 2x až 3x vyšší. Pokud zjistíte, že práci již nezvládáte ani s rodinnými příslušníky, vzniká otázka, zda by se do práce neměly zapojit i cizí pracovní síly. Zájemce opět najdete prostřednictvím inzerátu:

    HLEDÁME SERIÓZNÍHO SPOLUPRACOVNÍKA PRO DISTRIBUCI LETÁKŮ.

    Telefon

    Pracovníci pro tuto činnost by měli být též bezpodmínečně seriózní, protože jejich činnost stojí a padá na svědomité práci a z toho vyplývajících úspěchů obchodníků.

    Je lepší, pokud zbude pár přebytečných prospektů, než distribuovat 10.000 prospektů v místě, kde je 5.000 obyvatel.

    Proto vybírejte uchazeče pro tuto práci velice pozorně, mějte při testovacích zakázkách, kterých byste se měli zúčastnit, oči otevřené. Pouze nejlepší jsou nakonec způsobili pro tuto činnost.

    Pokud je Vaše distribuční služba již dobře zavedená, můžete navštívit osobně firmy, které uvádějí na trh nové výrobky a firmám nechávají doručovat vzorky výrobků. Zde přicházejí v úvahu výrobci mýdel, pracích prostředků, zubních past, tabákových výrobků a vydavatelství. Informujte se, zda vydavatel reklamních materiálů, určených k distribuci do domácnosti, nepotřebuje ještě další pomocné síly a distributory. Podle zkušenosti to chvíli trvá, než tyto firmy najdou správné distributory reklamních materiálů. Prozíraví specialisté z oblasti distribuce shání dobrou a levnou tiskárnu a nabízí zákazníkům tisk a distribuci reklamních materiálů současně. Tento jntegrovaný" servis je velice oblíbený a přinese Vám určitě dobré výsledky, pokud lidem nabídnete dva ceníky - jeden s cenami pouze za distribuci a druhý s cenami za tisk + distribuci. Navíc můžete získat od tiskárny provizi za zprostředkování zakázky.

    Servis na výpomoc do kanceláře:

    Mnoho nezaměstnaných sekretářek, stenografek a úřednic by si mnohem rychleji našlo práci, pokud by nevystupovaly jako nezaměstnané, ale jako samostatné zaměstnankyně servisu na výpomoc pro kanceláře. Tak začala podnikat jedna obyvatelka New Yorku před několika lety - nejprve kvůli vlastní situaci. Prostřednictvím inzerátů oslovila šéfy ve svém městě a zanedlouho již vyřizovala první telefonáty. Někde chtěli sílu na psaní, jinde telefonistku a nebo náhradní sekretářku. Tato paní se snažila nejprve sama vyřizovat objednávky, ale brzy viděla, že to sama nezvládne. Zaměstnala tedy svou přítelkyni a později přijala dokonce nezaměstnané ženy z okolí.

    Tento servis je možné provozovat i u nás, pokud se tato činnost neomezí výlučně na zprostředkováni pracovních sil v časové mzdě, ale nabízí se skutečné podnikání v oblasti služeb. Je pravdou, že vedeni firem v případě mateřské nebo řádné dovolené a po tomto období, raději zaměstná externí sílu než stálého zaměstnance. Důležité pro činnost tohoto servisu je vedeni kartotéky zájemců - kdo, kdy a co může dělat. Podle těchto informaci se pak umisťují a odměňuji spolupracovníci nebo spolupracovnice.

    Pro získání požadovaných zkušeností by se neměly cizí pracovní sily hned verbovat, ale v prvé řadě by se měly využit vlastni schopnosti. Takto získané zkušenosti se nesmí nikomu prodávat. Technicky to probíhá následovně: podnikatel, kterému odpadla důležitá sekretářka, Vám zavolá a objedná si provedení určitých činnosti. Někdy jsou to opravdu důležité pozice, jindy jsou to pomocné písařky, které jsou potřebné na provedení reklamní akce. Někdy je to pouze přesunutí práce. Bez takových objednávek se můžete obejít.

    Dříve, než představíte svou nabídku různým podnikatelům, je vhodné dát si dohromady informace o tom, které činnosti je možno provádět. Při výběru pracovní síly musíte zodpovědět následující otázky:

    1. Jsou k dispozici sily, které ovládají strojopis?

    2. Kolik úderú za minutu je pracovník - pracovnice schopna dosáhnout?

    3. Máte dobrý organizační talent?

    4. Je možné provozovat servis prostřednictvím telefonu?

    5. Ovládáte těsnopis?

    6. Máte základní znalosti práce s počítačem?

    7. Je možné provádět výpomoc?

    8. Jaký je zevnějšek pracovníka nebo pracovnice?

    9. Umíte se vžít do pozice firmy, která zadává objednávku?

    10. Ovládáte cizí jazyky?

    Jakmile víte, co si můžete dovolit a co ne, uveďte v nabídkovém dopise, čistě provedeném, práce, které můžete vykonávat a tento přiložte k reklamnímu letáku. Oba listy se společně zašlou potenciálním zájemcům. V dopise požádejte o termín osobní návštěvy, kde se vše může podrobně dohodnout.

    Určete si dva termíny z důvodu výběru a zavolejte - samozřejmě pokud neexistuje žádná zamítavá odpověď - že v jednom z těchto termínů byste se mohli zastavit u majitele firmy, abyste dohodli další záležitosti. Abyste přece jen zbytečně nepřednášeli své představy o spolupráci, můžete již telefonicky poukázat na svůj úmysl navštívit firmu zákazníka. Abyste působili důvěryhodně, musíte nadnést i svou cenovou představu pro Vaši práci. Jako základ si určete průměrnou hodinovou mzdu, která je v dané oblasti běžná. K tomu je třeba přičíst příplatek za krátkodobou činnost. Váš servis na výpomoc kancelářím se stane známým prostřednictvím přímé reklamy, dopisem nebo i prostřednictvím inzerátu v odpovídajících novinách pro manazery a v informačním měsíčníku Obchodní komory, kterému můžete zaslat krátký článek -zprávuo Vašem servisu. Jakmile se článek vytiskne a Váš servis je přiměřeně představen, jste tím většinou připraveni a zakrátko bude chtít mnoho manažerů Vaše služby využit.

    V servisech z oblasti kancelářských prací se sice v prvé řadě myslí na úřednice, bez ohledu na to, o jakou práci se jedná, ale je i mnoho dalších míst zajímavých i pro muže. Samozřejmě tady záleží na schopnostech, které má daný pracovník. Psaní na stroji, těsnopis a správa písemností by byly například v čistě mužském podniku přednosti. Přitom se nemusí jednat o vedoucí pracovníky v kostele nebo kanceláři kláštera pro mnichy. Vykonávání prací jako je např. zpracování věcné dokumentace, kontrola výpočtů, činnosti související s písemnostmi a kontrolní činnosti vhodni pracovnici - muži - rádi převezmou. Šéf většího podniku nebude vůbec proti přijetí pomocníka, ale v malých firmách to někdy může být problém. Při všech zmíněných pracích se vyžaduje univerzálnost a lehké chápání. Kdo má tyto vlastnosti, po zapracování se v dané firmě stane důležitým.

    Tento servis pro výpomoc kancelářím by měl být vždy telefonicky dostupný a měl by umět realizovat nejen krátkodobé objednávky, ale i zastupování během řádných dovolených. Přitom je vždy tou nejlepší reklamou dobře vykonaná práce. Tam, kde se práce vykoná ke spokojenosti zákazníka, je velká šance na získání stálého odběratele.

    Protože prostřednictvím této činnosti se zpřístupní různé provozy, je samozřejmé, že získané informace o pracovních postupech, chodu podniku atd. se nesmí dále rozšiřovat. Pokud by člověk jen jednou řekl druhému vnitřní věc firmy (vědomě či nevědomky), neměl by ve své práci pokračovat, protože negativní informace o vlastní firmě by se rychle rozšířila. Je potřeba prezentovat se v každém přĺpadě jako přátelská a seriózní firma.

    Je zcela legitimní, pokud člověk v rámci svých schůzek se zákazníkem vystupuje jako zprostředkovatel nebo přímý prodejce různých kancelářských strojů, počítačů, kancelářského nábytku, spotřebního zboží atd. Právě tehdy člověk pozná zevnitř potřeby podniku, může objevit určité specifické potřeby firmy, které zaměstnanec, který tam dlouhé roky pracuje, vůbec nevidí. Firem pro koupi jednotlivých výrobků je dost. Stačí jen oslovit ty správné lidi ve správný čas a přemluvit je ke koupi.

    Všude tam, kde se musí zasílat mnoho reklamy (pojišťovny, stavební spořitelny, zásilkové firmy atd.) jsou čas Od času krátkodobě potřebné rychlé písařky. Nechte si uveřejnit inzerát v časopise, prostřednictvím kterého seriózním silám na psaní doma nabídnete zprostředkování pracovní náplně. Vyberte nejspolehlivější zájemce a kontaktujte je s firmou, nabízející práci. Firmy, které nabízí písařské práce, přenáší tyto nejraději v plném rozsahu jednomu podniku. Vy pak přeberete objednávky a rozdělíte je jednotlivým pracovníkům činným doma tak, aby je vybavili rychle a korektně. Informujte se v jiných regulérních kancelářích, jaké ceny můžete za konkrétní druh práce požadovat. Zůstaňte trochu pod cenou, tak získáte příplatek a i v budoucnu budete zahrnuti kancelářskými pracemi, psaním adres atd. Aby pracovníci doma dělali za přiměřenou mzdu podle množství vykonané práce, aby nelajdačili za podprůměrný výdělek, o to se samozřejmě musíte postarat Vy. Dbejte na to, aby přijaté paní nebo páni byli samostatní podnikatelé, abyste např. nemuseli platit i dovolenou, pojištění atd. Pak byste brzy přestali být konkurenceschopní.

     

    Kancelář na expresní provádění písařských prací:

    V mnohých hotelech existuje servis na psaní pro uspěchané manažery. Mnohostranně zatíženi podnikatelé, vedoucí pracovnici aj. často potřebují během čekání na nádraží, před odletem na letišti nebo během pobytu na místě jednání, rychle nadiktovat dopis nebo sestavit písemný materiál. Jak by bylo dobré, kdyby se těmto lidem dostalo možnosti rychle a čistě tyto věci přepsat. Nehledě na manažery, je mnoho lidi, kteří by chtěli sestavit úřední dopis, resp. pokud nevlastni psací stroj, chtěli by mít nějaký text napsaný strojem.

    Služba na expresní psaní nabízí velmi dobrý zdroj přijmu. K nastartováni potřebujete následující:

    1. Pokud nechcete zaměstnávat pomocnou pracovní silu, musíte ovládat strojopis. Je-li to možné, měli byste ovládat těsnopis a umět podle diktátu nebo diktafonu rychle a bezchybně psát. Požadované znalosti si můžete zopakovat ve večerním kurzu.

    2. Jako vybavení potřebujete dobrý psací stroj. Z hlediska možnosti výměny typu

    písmen by byl účelnější stroj s typovou hlavou. Zjistěte, zda existuje možnost koupě již používaných nebo předváděcích kusů. Pokud zjistíte, že je o Vaše služby velký zájem, měli byste si obstarat i druhý psací stroj, na kterém by si i zákazník mohl za poplatek cokoliv napsat.

    3. Co je napsané, to se obvykle i kopíruje. Kromě psacího stroje budete tedy potřebovat ještě kopírovací stroj na běžný kancelářský papír. Na trhu existuje mnoho dobrých modelů, které vyžadují málo místa, kopírují velice ostře, zhotovují zmenšeniny i zvětšeniny atd. Dříve, než budete kupovat úplně nový kopírovací stroj, informujte se o možnosti koupě zlevněného, předváděcího nebo již používaného kusu se zárukou. Při dlouhodobém a náročném provozu je uzavřeni servisní smlouvy jistě účelné.

    4. Diktafon. Aby se komplikované písařské práce a texty provedly správně, potřebujete toto zařízení. Pomoci diktafonu zaneprázdněni zákazníci nemusí nahrávat pouze své texty, ale můžou jej použít jen jako přehrávač pro své, již nahrané kazety, ze kterých jejich obsah Vy přepíšete na papír.

    5. Telefon. Pro kontaktování nebo přebírání objednávek je nutné, abyste byli telefonicky dosažitelní. Proto je zřízení telefonu, příp. i s podvojnou linkou, bezpodmínečně nutné. Zákazníci pak můžou tuto linku používat pro telefonické hovory, resp. do záznamníku diktovat své objednávky v případě Vaší nepřítomnosti.

    6. Doplňkové zařízení k telefonu. Současně s telefonem se může používat i automatický záznamník, fax nebo Internet. Možnost využívat tato zařízení je pro zákazníka z oblasti obchodu dalším atraktivním bodem Vašeho servisu. Důležité a neodkladné texty můžete prostřednictvím těchto zařízení rychle zasílat na určené adresy.

    7. Prostory pro kancelář. Pro začátek může jako kancelář sloužit místnost ve Vašem bytě. Předpoklad - kancelář je v centru města, lehce dosažitelná a zařízená pouze jako kancelář. Druhá místnost by mohla být zařízená jako čekárna, nebo jako místnost na diktování. Pokud nevlastníte vhodný byt, musíte si místnost pronajmout. Nájemné za kancelář musí být adekvátní k očekávanému obratu.

    8. Nábytek. Kromě psacího stolu a stolku pod psací stroj je zapotřebí více kancelářských židlí a židlí pro zákazníky, několik odkládacích regálů, skříňky, skříně na kartotéky atd. S trochou šikovnosti můžete zužitkovat použitý nábytek, který se např. potáhne dekorativní tapetou.

    9. Zařízení vlastní kanceláře nebo nájem kancelářských prostor je možné obejít, pokud budete postupovat jako jedna mladá žena, která si pronajala hotelový pokoj. Vedeni hotelu nabídla, že bude provádět písařské práce pro hotel a jako protihodnotu žádala povolení bydlet a pracovat v jednom z hotelových pokojů, který bude speciálně zařízen. Zároveň majiteli hotelu vysvětlila, že pro něho a pro jméno hotelu bude nepochybně výhodné, pokud může svým hostům nabídnout vlastni servis na psaní. Tento majitel to tedy vyzkoušel a u hostů našel velký ohlas. Pokud manažer hotelu hned nereaguje pozitivně na Váš návrh, pokuste se najít prostory ve firmách, v úřadech atd. - kde jsou často kancelářské prostory nevyužité, resp. využité jen částečně.

    10. Dejte si práci a sestavte tabulku nebo ceník, ze kterého může zákazník vyčíst, kolik má za Vaši náročnou práci konkrétně zaplatit.

    Pro porovnáni nákladů musíte získat od profesionálních kanceláří jejich ceníky a tarify. Většina zákazníků chce předem vědět, kolik bude platit. Abyste se se svou kanceláří na expresní psaní stali známými, potřebujete reklamu.

    Dejte si proto uveřejnit inzeráty, resp. zhotovit reklamní vývěsky a umístěte je v místní cestovní kanceláři, v kiosku na nádraží a na veřejných prostranstvích. Tímto způsobem obyvatelé města i návštěvníci zjistí, že existujete. Umístěte též na místa konání kongresů, zasedání a jiných společenských střetnuti, na konkrétní místa schůzí, reklamní letáky, které na Vás upozorňují. Bude mimořádně účinná reklama, pokud svůj servis na expresní psaní budete prezentovat zárukou rychlého provedení prací. Kratší dopisy by se měly napsat v průběhu půl, resp. jedné hodiny, ostatní práce se musí dokončit dopoledne nebo odpoledne.

    Pokud Vám finance dovolí, mělo by se zvážit, zda si pořídit počítač, který vybrané texty může uložit do své paměti a v případě opakování tyto texty vytisknout. V případě psacího stroje s přípojkou na počítač nebo monitor, se některé písařské práce zjednodušši a chyby se můžou ihned odstranit.

    Jako doplňkové podnikání k vlastnímu servisu na psaní se nabízí - Kopírováni pro každého. Je to převážně zmenšování z velkého formátu A3 na formát A4, které je velice často žádané a přináší několik korun navíc, lze prodávat literaturu k podnikání (daňové informace, příručka úspěšného podnikání, tipy na investování apod.), mapy a plány města, kazety do diktafonu, poznámkové bloky, lístky do divadla, časopisy a malé diktafony. Vybírají se poplatky za používání telefonu, psacího stroje, počítače, internetu, faxu aj. Pro případné opakované využívání můžete poskytovat zvýhodněné nabídky paušálních cen.

    Pokud chcete pracovat s vice osobami, je třeba uvážit, zda nenabídnete své služby přímo u zákazníka, přitom Vy, resp. Váš pracovník vyhledá již vyrozuměného zákazníka a v jeho bytě nebo kanceláři požadované písařské práce vykoná, přičemž se předem dohodne, zda se použije stroj zákazníka nebo z Vašeho servisu. V každém případě zákazník hradí cestovní náklady nebo i použití Vašeho stroje.

    Současně s expresní, resp. rychlou písařskou službou můžete realizovat i dlouhodobé činnosti, jako je např. psaní diplomových prací atd. Pokud zjistíte, že na vyřizováni všech objednávek nestačíte, pomocí inzerátu si seženete zapracované pomocné síly, které Vás seriózním způsobem zastoupí a pomůžou Vám s objednávkami.




    © 2004 - 2015
    Logotypy zdarma, dopravní značení, NHL...
    Žádejte o úvěry on-line na cokoliv a bez poplatků předem
    SAMOLEPKY SHOP
    PTC Investigation